Pappa är hemma :)

Pappa och monica är äntligen hemma efter deras tre veckors trip till panama, till johan o verran. Det första pappa säger när jag kommer in

- Kom Emma kom ska du få se vad vi gjorde!

Pappa visar då en film från Johans jobb i panama (ett bygge) på videon ser jag  en tunnel som de forsar vatten ifrån samtigt som han som filmar står på ytterligare en tunnel där vattnet oxå går igenom.

Monica- Ja jag fatatr inte vad de gör, mats du är snart 50 år och gör sånt här.

Pappa- Tyst nu kommer vi... Ser du oss?? Ser du oss där?

Då ser man i den första tunnel hur Pappa kommer i ett tractordäck Med en åra med Johan några meter efter sig

"Tjooooohooooo" hör man från videon

Mannen som filmar vänder sig om o då får man se FORSEN Av vatten Alltså SJUK O hur mkt STEN som helst sen ser man bara ett tracktordäck som flyger upp i luften. Men ingen pappa? Tillslut ser man hans lilla huvud titta upp. Samma sak med Johan några sekunder efteråt.

Monica- Alltså fatta, de har inte ens hjälm!! Tillomed Indianerna står på sidan av och skakar på huvudet. Alltås ni kunde ha DÖTT!!

Som tur var gick det ju rätt bra, men den RIKTIGA forsrännigen i costarica Blev tyvärr inställd för pappas del för när han hade lämnat tractordäcket så stötte han i benet nått så vidarpass att han inte kunde röra sig så bra på några dagar.

Pappa- Ja men jag kom ju lixom baklänges i det där däcket, Johan kom ju framifrån!

Jag- så du hade inte kunnat lista ut innan att däcket kunde snurra?

Haha men det är johan o pappa i ett nötskal. Lämna de aldrig ensamma.


Kommentarer
Postat av: fia

haha idioti .. du har en little thing för att återberätta konversationer du, de är typ hela din blogg. (;



jag älskar dig

2010-01-08 @ 01:20:31
URL: http://sofiaforsen.blogg.se/
Postat av: Therese

haha! :)

2010-01-08 @ 21:05:53
URL: http://frokennumerafru.blogg.se/
Postat av: Lena

Heej :) Jag jobbar på Tallskogen i Sigtuna :) Va kul att du har en blogg också, det var mer än jag visste :P

Jaadå det är finfint med mig! Själv då??

2010-02-26 @ 20:45:20
URL: http://www.finest.se/GoldenEye

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0